نمونه قرارداد نگهداری و تعمیر سخت‌افزار و نرم‌افزار

948 632 مشاور فناوری اطلاعات - IT consultant

موضوع این قرارداد مشاوره، انجام خدمات پشتیبانی، نگهداری و تعمیر تجهیزات سخت‌افزاری و نگهداری نرم‌افزار سیستم‌عامل شبکه (Windows) ودقت در صحت عملکرد شبکه و کنترل آن، نگهداری نرم‌افزارهای کاربردی شامل نظارت بر عملکرد صحیح نرم‌افزارهای کاربردی مورد درخواست کاربران و امکان استفاده این نرم‌افزارها برای کاربران مختلف و نگهداری سیستم ایستگاه‌های کاری، چاپگرهای شبکه و تجهیزات Pasive & Active می باشد.

بسمه‌تعالی

قرارداد نگهداری و تعمیر سخت‌افزار و نرم‌افزار

 

این قرارداد بین ……………………… به نمایندگی ……………………… که ازاین‌پس کارفرما نامیده می‌شود به آدرس …………………………………………………………………… ازیک‌طرف و ……………………… که در این قرارداد پیمانکار نامیده می‌شود به آدرس …………………………………………………………………………… از طرف دیگر تحت شرایط زیر منعقد می‌گردد.

ماده ۱- موضوع قرارداد

الف) مشاوره، انجام خدمات پشتیبانی، نگهداری و تعمیر تجهیزات سخت‌افزاری به‌نحوی‌که همواره کلیه دستگاه‌ها قابلیت بهره‌برداری کامل را داشته باشد.

ب) نگهداری نرم‌افزار سیستم‌عامل شبکه (Windows): دقت در صحت عملکرد شبکه و کنترل آن

ج) نگهداری نرم‌افزارهای کاربردی: نظارت بر عملکرد صحیح نرم‌افزارهای کاربردی مورد درخواست کاربران و امکان استفاده این نرم‌افزارها برای کاربران مختلف. درصورتی‌که نرم‌افزارهای فوق توسط پیمانکار نصب شده باشد.

د) نگهداری سیستم ایستگاه‌های کاری، چاپگرهای شبکه و تجهیزات Pasive & Active

ماده ۲- مدت قرارداد

مدت قرارداد یک سال و از تاریخ …………………. می‌باشد.

ماده ۳- مبلغ قرارداد و نحوه پرداخت آن

هزینه نگهداری و تعمیر دستگاه‌ها و پشتیبانی نرم‌افزاری موضوع ماده ۱ طبق تعرفه پیوست ۱ و توافق طرفین ……………….. ریال می‌باشد که مبلغ خالص با کسر …….% از مبلغ قرارداد به‌صورت تخفیف معادل با ………………….. می‌باشد که هرماه توسط کارفرما به پیمانکار پرداخت می‌گردد. این هزینه فقط جهت ارائه خدمات پشتیبانی و نگهداری نرم‌افزار مطرح‌شده در بندهای ب و ج از ماده ۱ توسط پیمانکار می‌باشد و هزینه خرید و تأمین قطعات و نصب نرم‌افزار شبکه و سایر نرم‌افزارهای کاربردی، توسط کارفرما به‌صورت جداگانه پرداخت می‌گردد.

تبصره: در صورت اضافه شدن هر یک از اقلام قرارداد هزینه آن طبق تعرفه پیوست شماره ۲ محاسبه خواهد شد.

ماده ۴- تعهدات پیمانکار

بند ۱-۴- پیمانکار متعهد می‌شود کلیه دستگاه‌ها را در ابتدای کار تست کرده و مشخصات آن‌ها را با نظارت نماینده کارفرما در فرمهای پیوست ثبت نماید و تحویل کاربر دهد.

بند ۲-۴- پیمانکار متعهد است حداقل ۳ بار در سال از دستگاه‌ها و حداقل یک‌مرتبه در ماه از شبکه موردنظر و نرم‌افزارهای موجود روی دیسک سخت بازدید به عمل‌آورده و پس از بررسی‌های لازم، گزارش کتبی ارائه دهد و در صورت نیاز نرم‌افزارها را مجدداً نصب نماید.

بند ۳-۴- پیمانکار متعهد است پس از اطلاع تلفنی از خرابی سخت‌افزاری یا ایراد نرم‌افزاری در اولین فرصت حداکثر ظرف ۲۴ ساعت در محل حاضر و مبادرت به رفع ایراد نماید.

تبصره – قابل‌ذکر است که انجام خدمات، تعمیر و سرویس کلیه دستگاه‌ها در آدرس موجود کارفرما در این قرارداد قابل‌اجرا خواهد بود.

بند ۴-۴- پیمانکار متعهد می‌شود به ازای هرروز تأخیر از زمان مندرج در بند ۳-۴ معادل ۲۰% کل صورتحساب همان ماه را به‌عنوان جریمه عودت دهد.

تبصره – درصورتی‌که رفع ایراد دستگاه مبتنی بر تهیه قطعه یا قطعات باشد، زمان تهیه قطعات موردنظر، یا زمان تصمیم‌گیری کارفرما در مورد تهیه قطعات، به زمان مذکور در بند ۳-۴ اضافه خواهد شد.

 بند ۵-۴- پیمانکار متعهد می‌شود درصورتی‌که هر یک از نرم‌افزارهای موجود به دلیل ویروس‌های کامپیوتری دچار اشکال شد، آلودگی سیستم را برطرف و نرم‌افزارهای صدمه‌دیده را مجدداً نصب‌ نماید. بدیهی است نصب مجدد نرم‌افزارها شامل هزینه می‌باشد، درصورتی‌که استفاده غیرمتعارف از سیستم‌ها به‌عمل‌آمده باشد.

بند ۶-۴- پیمانکار متعهد می‌شود آخرین نسخه ویروس‌یاب‌های موجود خویش را روی شبکه نصب نموده و نحوه استفاده آن‌ها را به کاربران شبکه آموزش دهد.

بند ۷-۴- پیمانکار موظف به تهیه پشتیبان از کلیه اطلاعات سرور هر ۲ هفته یک‌بار و بنا به نیاز کارفرما می‌باشد که این پشتیبان در اختیار کارفرما قرار داده خواهد شد.

ماده ۵- تعهدات کارفرما

بند ۱-۵- کارفرما متعهد به پرداخت هزینه نگهداری و تعمیر دستگاه‌ها و هزینه پشتیبانی نرم‌افزاری مطابق ماده ۳ خواهد بود. چنانچه کارفرما در پرداخت مبلغ هر یک از صورتحساب‌های پیمانکار بیش از یک ماه تأخیر کند پیمانکار حق دارد تا زمان وصول وجه از ارائه خدمات و تعمیر و نگهداری خودداری کند.

بند ۲-۵- درصورتی‌که کاربر (کارفرما) پلمپ هر یک از دستگاه‌ها را باز نماید کارفرما موظف است هزینه اولین تعمیر دستگاه یا دستگاه‌های مذکور را طی صورتحساب جداگانه‌ای به پیمانکار پرداخت نماید.

بند ۳-۵- کارفرما …………………………. را به‌عنوان مسئول سیستم‌ها به پیمانکار معرفی می‌نماید. نماینده مذکور مسئول حسن اجرای دستورالعمل‌های نحوه استفاده صحیح از نرم‌افزارها و دستگاه‌ها، تهیه پشتیبان از اطلاعات مهم و رابط بین کارفرما و پیمانکار خواهند بود.

 بند ۴-۵- تهیه پشتیبان از اطلاعات مهم و ویروس‌یابی شبکه به عهده سرپرست شبکه است. بدیهی است آموزش‌های لازم در این رابطه توسط پیمانکار داده خواهد شد.

 ماده ۶- سایر موارد

هرگونه تغییر در مفاد قرارداد به‌صورت متمم تنظیم و پس از امضاء طرفین معتبر و جزء لاینفک قرارداد حاضر خواهد بود.

ماده ۷ – مواردی که در تعهدات پیمانکار نخواهد بود

تعهدات پیمانکار شامل موارد ذیل نخواهد بود و هزینه تعمیرات و نصب مجدد نرم‌افزار طی صورتحساب جداگانه‌ای به پیمانکار پرداخت می‌گردد:

بند ۱-۷- عدم استفاده صحیح از دستگاه‌ها (افتادن، یا انداختن دستگاه‌ها، ضرب خوردگی، پاشیده شدن آب، چای و … انداختن یا افتادن قطعات فلزی درون دستگاه‌ها و خسارتی از این قبیل).

بند ۲-۷- خرابی ناشی از:

الف – جابجایی و نقل‌وانتقال دستگاه بدون تأیید پیمانکار، دست‌کاری افراد غیرمجاز

ب- اختلالات در برق شهر و UPS ها قبل از تأیید پیمانکار

ج- زلزله، سیل، آتش‌سوزی و حوادث مشابه

بند ۳-۷- تهیه پشتیبان از اطلاعات مهم به عهده کارفرما است و پیمانکار هیچ‌گونه مسئولیتی نسبت به از بین رفتن اطلاعات مهم در زمان خرابی‌ها در دیسک ندارد.

بند ۴-۷- ایراد ناشی از کابل‌کشی شبکه قبل از تأیید پیمانکار.

بند ۵-۷- خرابی نرم‌افزار به دلیل استفاده از دیسک‌های متفرقه آلوده به ویروس‌های کامپیوتری توسط سرپرست شبکه.

بند ۶-۷- خرابی نرم‌افزار به دلیل اشکال سخت‌افزاری مانند خرابی Hard Disk

بند ۷-۷- اختلال و ایراد در نرم‌افزارها که توسط سرپرست شبکه انجام شده باشد، علیرغم دستورالعمل‌هایی که از طرف پیمانکار صادر شده باشد.

بند ۸-۷- اختلال و ایراد در نرم‌افزارهای موجود روی دیسک سخت ایستگاه‌ها.

ماده ۸ – حل اختلاف

در صورت اختلاف احتمالی بین کارفرما و پیمانکار در هر یک از موارد این قرارداد ابتدا موضوع با مصالحه حل‌وفصل می‌گردد و در صورت عدم حصول نتیجه از طریق مراجع قضایی اقدام می‌شود.

ماده ۹

این قرارداد در دو نسخه مشتمل بر ۹ ماده و ۱۸ بند و ۲ تبصره تنظیم گردیده و هر یک به‌تنهایی دارای اعتبار است و به امضاء طرفین قرارداد رسیده است.

امضاء پیمانکار امضاء کارفرما

 

پیوست شماره ۱

«تعرفه هزینه ماهانه تعمیر و نگهداری»

ردیف دستگاه مبلغ توضیحات
۱ Client Server ریال
۲ چاپگر لیزری ریال
۳ چاپگر سوزنی LQ ریال
۴ چاپگر سوزنی DFX ریال
۵ چاپگر جوهرافشان ریال
۶ UPS با باطری تر ریال
۷ UPS با باطری خشک ریال
۸ UPS با باطری ژله‌ای ریال

 

مجید باقری

سلام... من مجید باقری هستم! به سایت شخصی من خوش آمدید. در این سایت علاوه بر پیدا کردن پاسخ سوالات خود در حوزه فناوری اطلاعات، می توانید پرسش های خاص خود را نیز برای من ارسال نمائید. در این سایت شما می توانید سوابق علمی و تجربیات حرفه ای من را ببینید و با توانایی های فنی من آشنا شوید. این راهی است به سوی همکاری های بعدی …

همه مطالب ارسالی توسط: مجید باقری